6. put zaredom održani su Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Ove godine slogan Dana medijske pismenosti je “U ravnoteži – online i offline” i fokus je na utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, kao i na problemu dezinformacija te važnosti kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja.
I mi novinari naše škole povodom Dana medijske pismenosti imali smo radionicu na satu novinarske grupe.
Učenici, polaznici novinarske grupe Zmajček, na satu Novinarske grupe sudjelovali su na predavanju i radionici na temu clickbait naslova. Učenici su se upoznali s pojmom clickbaita, osvijestili njegovu ulogu, pokušati pronaći pozitivne načine uporabe ovakvih vrsta naslova te su se sami okušali u osmišljavanju naslova u formi clickbaita. Također su pronalazili primjere nekvalitetnog sadržaja na TikToku koji je privukao pratitelje na temelju clickbait naslova.
U ponedjeljak 17. 4. 2023. godine imali smo radionicu povodom Dana medijske pismenosti. Gledali smo prezentaciju o clickbaitu.
Profesorica nam je objasnila što je to clickbait. Pogledali smo kratak videozapis TikTokera na YouTubeu, u kojem je jedan dečko pokazao kako su clickbait videi utjecali na porast njegove gledanosti i pratitelja na TikToku. Uglavnom clickbait su naslovi koji privlače ljude da kliknu i pročitaju ili pogledaju. Većinu puta ono što kliknemo nema veze s onime što piše. Nakon što smo prošli prezentaciju u kojoj smo se upoznali s raznim vrstama clickbait naslova, i sami smo se okušali u osmišljavanju clickbait naslova.
Cilj projekta je da podignuti svijest u javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkom razmišljanju o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana.
- naslovna slika preuzeta s portala medijskepismenost.hr
Petra Klarić