Vršnjačka medijacija

Učenici uključeni u izvannastavne aktivnosti Medijatori i Volonteri, sudjelovali su u utorak 29.1.2019 u predstavljanju vršnjačke medijacije. Aktivnosti je vodila Ana Žnidarec Čučković, vanjska suradnica Foruma za slobodu odgoja. Kroz različite oblike rada, učenici su ponovili korake u medijaciji te radom u grupi usuglasili postavke mirnog rješavanja sukoba. Plakat s materijalima koji prikazuju rad učenika možete pogledati u holu PŠ Vugrovec.

Igor Salopek

I naša novinarka Ana sudjelovala je te je napisala svoj osvrt

Znate li što je medijacija?

Ako ne znate, pokušat ću vam ukratko objasniti. Ni mi u početku nismo znali točno definirati pojam medijacije, no uz pomoć stručnjaka saznali smo. Naša škola je organizirala aktivnost pod nazivom Vršnjačka medijacija.  Prije nego što vam ispričam sve o tome, bilo bi najbolje da vam objasnim pojam medijacije. Medijacija je nenasilno rješavanje sukoba.
Sada nešto više o radionici. Radionica je počela u 10 sati i trajala sve do 14 sati. Održala se u područnoj školi Vugrovec. Učenici su s raznim očekivanjima, nestrpljivi, ali s osmjehom na licu čekali početak radionice. Napokon, voditeljica je stigla i radionica je mogla početi.
Na početku imali smo kratki uvod i upoznavanje pojmom medijacije. Nakon toga, svi prisutni, pa čak i naši učitelji sjeli su u krug. Nakon toga je uslijedilo kratko predstavljanje. Svatko je rekao, kako se zove, u koji razred ide, te svoju super moć/osobinu. Bilo je raznih odgovora: zaigrana, tanak, avanturist i slično. Kad smo se svi upoznali, svatko od prisutnih dobio je papir, na koji je nacrtao svoje zamišljeno ogledalo. Ogledala su bila različita, od šarenih i razigranih, do onih posve jednostavnih i jednobojnih. Bilo je prekrasno, osjećala sam se kao razigrano dijete, a vjerujem da ni drugima nije bilo nešto drukčije. Kada su sva ogledala bila završena, krenula je igra. Svako ogledalo je proputovalo krugom, ali je zastalo kod svakog prisutnog. Svatko tko je dobio ogledalo morao je napisati osobinu za osobu na koju je naslovljeno ogledalo. Nije bilo baš lako jer se nisu baš svi poznavali toliko dobro. No bilo je zabavno, trebao si pogledati osobu i uvidjeti njegovu osobinu. I napokon, kad su se ogledala nakon dugog putovanja vratila u ruke vlasnika, vlasnici su morali zaokružiti 2 osobine, za koje misle da su najkarakterističnije za njega. Meni su ostali pogodili sve osobine.
I tako je igraonica je trajala, a nitko se nije brinuo o vremenu.

Druga aktivnost bila je rad u grupama. Pobrojali smo se u grupe. Svatko je dobio jedan zadatak. Svatko je obrađivao list s jednim korakom medijacije. Ne samo da je bilo zabavno i poučno već su svi bili složni. Kada su svi završili podijelili smo se. Jedinice iz svake grupe bile su zajedno, dvojke s dvojkama i tako dalje. Svaki je predstavio svoj korak, koji je radio sa svojom grupom. Kada je to završilo, ponovno smo se vratili u svoje grupe. U grupama smo morali osmisliti plakate za svoje korake, te ih prezentirali. Bilo je lijepo. Plakati su bili razni ,a o prezentacijama da i ne govorimo. Jedna grupa je čak i igrokazom prikazala sve naučeno.
Svi su prikazali svoje prezentacije, te smo zajedno pogledali kratki film ‘Medijacija u školi’. Filmić je završio i radionica se privodila kraju. Učenici su dobili ankete o zadovoljnosti te o samoj radionici. Svi su bili zadovoljni. Učenici su također dobili korake medijacije, kako bismo ih mogli primjenjivati u svakodnevnom životu. Prije same radionice (nekoliko tjedana prije) učenici su ispunjavali anketu o meditaciji. Bilo je predivno, usvojena su tolika iskustva i nova znanja, a vjerojatno i učvršćena prijateljstva. No jedno sa sigurnošću mogu reći – učenici su kući otišli puni zadovoljstva i s novim znanjem koje će primjenjivati dalje.

Ana Tomašek

Komentari