![model stanične diobe2](https://i0.wp.com/os-kasina-zmaj.com.hr/wp-content/uploads/2025/02/model-stanicne-diobe2.jpg?resize=640%2C381)
Učenici naše škole sudjeluju u jednom zanimljivom eTwinning projektu vezanom uz STEM. Cilj projekta je potaknuti učenike na istraživanje i rješavanje ekoloških izazova, koristeći interdisciplinarni pristup koji uključuje predmete iz STEM područja. Učenici sudjeluju u praktičnim aktivnostima koje uključuju projektne zadatke, istraživanje i kreativno izražavanje pri čemu razvijaju vještine kritičkog razmišljanja i suradnje te uočavaju važnost očuvanja okoliša i održivog razvoja.
![](https://i1.wp.com/os-kasina-zmaj.com.hr/wp-content/uploads/2025/02/svojstva-vode-prozirnost.jpg?resize=640%2C296)
Tako su učenici petih razreda izvodili pokuse i rješavali pripadajuće zadatke o životnim uvjetima u vodi kao što je prozirnost, površinska napetost te se upoznavali s prilagodbama za život u vodi npr. plivaći mjehur u riba. Ispitivali su pH različitih otopina i na temelju pokusa su izvodili zaključke o čemu ona ovisi.
![](https://i0.wp.com/os-kasina-zmaj.com.hr/wp-content/uploads/2025/02/kretanje-u-vodi-plivaci-mjehur.jpg?resize=640%2C296)
Učenici osmih razreda izrađivali su modele mitoze i mejoze od plastelina vune ili ostalih materijala iz vlastitog domaćinstva. Osim samog tijeka dioba, zaključivali su o njihovoj važnosti u opstanku jedinke, ali i vrste kojoj jedinke pripadaju.
Učenici šestih razreda tijekom jeseni su promatrali promjene u prirodi: zeljaste biljke na livadi i drvenaste biljke u okolišu doma i škole, ptice selice, mjerili su dnevnu temperaturu zraka. Na temelju rezultata napisali su istraživačke radove u kojima su opisivali uočene promjene i
objašnjavali njihovu važnost za opstanak jedinki i tijek ciklusa u prirodi.
Učenici eko grupe već treću godinu u visokim gredicama uzgajaju sezonsko povrće i začinsko bilje.
![](https://i0.wp.com/os-kasina-zmaj.com.hr/wp-content/uploads/2025/02/visoke-gredice-zima-2024.jpg?resize=640%2C480)
Trenutno brinu o jesenas posijanima špinatu, rikuli, blitvi, matovilcu i lukovicama luka te održavaju peršin, lavandu, mentu i vlasac. Njih povremeno beru za pripremu obroka u školskoj kuhinji.
Đurđica Culjak