I nošnje imaju aplikacije

U ovom mjesecu u šestim razredima u Kašini projekt iz Hrvatskog jezika bio je predstaviti kulturnu baštinu svoga kraja. Našlo se tu zanimljivih projekata. Borna je, na primjer, predstavio šešir svojeg šukundjeda u kojem je on miješao rakiju.

Paolin djed bavi se proizvodnjom vina te smo od Paole i Romane saznali puno toga o berbi i sličnim običajima ovoga kraja.

Bakine nošnje

Kao najbolji projekt u 6. a izdvojili bismo projekt  Anamarije Horvat i Petre Kučiš-Vuković.

One su za temu odabrale narodne nošnje. Cure su  na dan predstavljanja projekta, 5. veljače 2019. bile odjevene u nošnje i dovele su i svoje bake – Katarinu Horvat i Dragicu Kučiš-Vuković te su nam pomoću Anamarijinih i Petrinih pitanja sve od riječi do riječi ispričale. Anamarijinu baku svi već dobro poznajemo jer je na Youtubeu naše škole stekla puno obožavatelja još prošle godine dok nam je pričala o svojem školovanju. Pitale su našu baku za 5 koliko traje izrada nošnji, postoje li muške nošnje te pregršt drugih zanimljivih pitanja. Saznali smo čak da i nošnje imaju aplikacije – to su ukrasi koji se nanose na platno. One su uspjele od nekima možda nezanimljive teme napraviti spektakl. Bilo je toliko zanimljivo da su nam se na satu pridružili i pedagog te naš dragi ravnatelj. Bake su nam donijele lutku koja je također bila odjevena nošnju (lutka je kod učenika izazvala razne reakcije), šestinski kišobran, nošnje te ostale zanimljive stvari. Na kraju sata Anamarijina baka nas je počastila grickalicama te pecivima.

Naš sat hrvatskog jezika završio je ispijanjem kave između učiteljice, pedagoga, ravnatelja te baka. Moje iskreno mišljenje je da je ovo bio najzanimljiviji sat hrvatskog jezika. Na svu sreću snimao sam video pa i vi možete imati osjećaj kao da ste bili s nama.

Petar Babić

Komentari