Božićna komunikacijska ploča – kvalitetno obrazovanje za sve

U sklopu eTwinning projekta Children’s Speaking Club – P4C and Sustainable Development Goals Secondary School učenici 5. a razreda tijekom mjeseca prosinca bavili su se 4. Globalnim ciljem održivog razvoja. 4. cilj svakako je u vrhu prioriteta, pogotovo za nas u školama jer se odnosi na kvalitetu obrazovanja. Promišljali smo o vlastitim uvjetima obrazovanja i razgovarali smo o tome što to čini kvalitetno obrazovanje. Na kraju smo imali nekoliko zadataka koje smo mogli odabrati – mogli smo promisliti i identificirati probleme s kojima se susreću učenici s posebnim potrebama te pronaći neko adekvatno rješenje koje bi im moglo pomoći u suočavanju s tim problemom, mogli smo nacrtati kako bi izgledala inkluzivna škola za sve, osmisliti materijale za učenike s posebnim potrebama ili intervjuirati ravnatelja škole vezano uz kvalitetu obrazovanja. Mi smo odabrali treći zadatak te smo osmislili Božićnu komunikacijsku ploču za negovoreće učenike.

Christmas Communication Board – 5. a

Komunikacijske ploče predstavljaju poseban način korištenja podržane komunikacije namijenjen djeci i osobama koje se suočavaju s komunikacijskim izazovima. Ove ploče su oblik niskotehnološke podržane komunikacije. Djeca koja ne razumiju jezik ili ne mogu komunicirati verbalno koriste simbole kako bi izrazila svoje želje, potrebe ili komentirala okolinu. Ova vrsta podržane komunikacije također promiče inkluzivnost za sve roditelje i djecu s komunikacijskim izazovima.

Potpomognuta komunikacija uključuje korištenje različitih simbola kao zamjenu ili nadopunu nedovoljno razvijenom govoru. Komunikacijske ploče su posebno korisne kod kompleksnih komunikacijskih potreba te služe kao alat za razvoj komunikacijskih vještina ili potpuna zamjena za govornu komunikaciju.

Osobe koje koriste potpomognutu komunikaciju obuhvaćaju djecu i odrasle s poremećajem iz spektra autizma, cerebralnom paralizom, intelektualnim teškoćama, višestrukim teškoćama, genetskim sindromima, oštećenjem sluha i sličnim stanjima koja mogu otežati ili potpuno onemogućiti govor. Komunikacijske ploče su dizajnirane kako bi poticale komunikaciju u skladu s interesima i potrebama djeteta, pružajući mu izbore, a jezik (simboli) se koristi u socijalne svrhe.

Svaki je učenik  budući da je bilo božićno vrijeme napravio karticu s božićnim motivima i simbolima. Crtali  su Djeda Božićnaka, kuglicu za bor, puricu i slične božićne motive. Budući da smo u ovome projektu s ostalim europskim zemljama učenici su kartice radili na engleskom. Učenici su  ili zadovoljni svojim trudom i radom i nadaju se da će djeca za koju su ploču radili isti biti sretna.

Mateo Igrc

Komentari