Naše učiteljice zatvorile međunarodnu konferenciju HUPE zanimljivim predavanjem o podcastima

HUPE međunarodna konferencija već 33 godine povezuje učitelje, nastavnike i profesore engleskog jezika, pružajući im uvid u novitete u nastavi, primjere dobre prakse i brojne zanimljivosti iz područja odgoja i obrazovanja. Učiteljice engleskog jezika, Nina Rezo i Marina Sertić, često se aktivno uključuju i prezentiraju aktivnosti naše škole, ali i implementaciju tehnologije u svoju nastavu. Ove godine pripremile su predavanje na temu podcasta i radija kao svestranog obrazovnog alata.

za svoje izlaganje učiteljice su dobile same pohvale

Podcast, raznovrstan i lako dostupan medij, izvrstan je didaktički resurs, bez obzira koristite li gotove materijale ili se, zajedno sa svojim učenicima, upustite u kreativan proces izrade.

Učenici OŠ Vugrovec-Kašina godinama se bave zvukom i radijskim ostvarajima, kroz izvannastavne aktivnosti (Novinari, Media club, In medias press), dodatnu i redovnu nastavu, te sudjeluju na brojnim natjecanjima, kao što su LiDraNo i Make it heard. Kroz projekt Budi STEMfluencer proučavali smo znanstvenu stranu zvuka, kroz rad s darovitim učenicima, učenici predmetne nastave imali su zadatak suradničkim učenjem, kroz igre, intervjue i ostale “ozvučene” aktivnosti, uvesti trećaše u svijet snimanja, uređivanja i kreiranja, a kao kruna njihove suradnje nastao je podcast naziva Skileraj, snimljen u pravom profesionalnom studiju. Prošle školske godine učiteljice naše škole pokrenule su eTwinning projekt Podcast is a blast te su kroz suradnju s članicama diljem Europe promicale sva tri cilja Erasmus akreditacije, baveći se pitanjima medijske pismenosti, održivog razvoja i kulturne baštine. Povodom Svjetskog dana radija, koji se obilježava 13. veljače, kreirana je online kolekcija dosadašnjih uspjeha koju možete vidjeti na poveznici.

U sklopu mobilnosti Erasmus akreditacije od 30. rujna do 4. listopada 2024. početkom listopada 2024., tri učiteljice naše škole, Dijana Požgaj, Nina Rezo i Marina Sertić, aktivno su sudjelovale na strukturiranom tečaju Podcast and Streaming as Eduacional Tools, održanog u Barceloni. U sklopu tečaja naučile su metodološke pristupe, proces kreiranja i objavljivanja podcasta uživo. Posjet katalonskoj radijskoj postaji te intervjuiranje studenata na filološkom fakultetu obogatilo je teorijski dio.

posjet katalonskoj radijskoj postaji i fakultetu

Ovo nije prva edukacija naših učitelja o radijskom stvaralaštvu, obzirom da aktivno sudjeluju na Novigradskom proljeću i edukacijama u organizaciji AZOO.

O već spomenutom eTwinning projektu, Podcast is a Blast, pisalo se i na web portalu Sesvete danas, a finalni produkt, e-knjigu u kojoj se nalazi zbirka radova svih članica, možete pronaći na poveznici:

 

Moderna vremena zagušena su podražajima, a radio kao svevremenski medij stavlja svojevrsnu pauzu, tjerajući pojedinca da zastane i osluškuje, zamišlja i zaključuje. Raznolikost tema, pozadinski zvukovi, različitost govora i zvukovni podražaji, plodno su tlo za učenje. Podcast predstavlja učenje “u hodu”.

Na pitanje zašto podcast u nastavi jezika, kako stranog tako i materinskog, vrlo je lako odgovoriti – takvo učenje razvija sve jezične vještine. Slušanjem priča ispričanih zvukovima učenici usvajaju vokabular, rečenične formulacije i oblikovanje priče, bilo da se prilikom analize i sinteze koriste pisanom ili izgovorenom riječju. Naglasak je na komunikaciji i razumijevanju, nezaobilaznom segmentu usvajanja jezika. Uranjanjem u svijet podcasta, ovisno o temi, interesu i dobi učenika, postupnim izlaganjem određenom mediju, učenici uče aktivno slušati i apstrahirati informacije. Proces kreiranja zvučnih ostvaraja predstavlja interdisciplinarni pristup kurikulumu, stvarajući međupredmetne poveznice na vrlo efikasan način.

Stvaralački proces može se podijeliti u tri etape – slušanje, kreiranje i objavljivanje. Kreće se od slušanja i kritičkog razmišljanja, propitkujući što se čulo, što se naučilo. Ovo je krucijalno za razumijevanje obzirom da se prilkom aktivnog slušanja traži od učenika fokusiranje na jedan jedini podražaj, a to je zvuk. Nakon što se pobudila znatiželja, nakon što se naučilo slušati, a ne samo čuti, može se pristupiti sljedećem koraku – kreiranju vlastite priče ispričane zvukovima ili podcasta. U ovom koraku potrebna je suradnja i timski rad. Olujom ideja i kritičkim pristupom odabire se sadržaj koji se želi ozvučiti. Zvukove možemo snimiti sami ili ih potražiti u audio arhivama na internetu. Izgovorenu riječ potrebno je isplanirati, napisati, provjeriti i uvježbati prije samog snimanja. Dobrodošli su i materijali ,,sa terena”, snimljeni kroz intervjue i razgovore, ponovno satkani u kolažni prikaz različitosti, ne bi li komunikacija bila vjerodostojna i autentična. Posljednji korak je uređivanje kompilacije, oplemenjivanje glazbom i stvaranje završnog materijala koji će se trebati nekoliko puta preslušati kako bismo se uvjerili da smo zadovoljni. Ne smije biti predugo, ne smije biti prekratko, već tematski usredotočeno i nikako zamorno, kako za slušatelja, tako i za stvarateljski tim.

Snimati možete mobitelom, računalom s integriranim mikrofonom ili snimačem zvuka. Današnji modeli mobilnih telefona i računalne opreme nude cjenovno prihvatljive snimače zvuka te nije potrebno posegnuti duboko u džep kako bi se sakupili materijali. Gotovo sve što se ne može snimiti dostupno je u besplatnim ili plaćenim verzijama na internetu, spremno za preuzimanje. Vocaroo je, primjerice, online platforma pomoću koje možete direktno snimiti zvuk ili učitati .mp3 datoteku te kreirati poveznicu, kreirati ugradbenu poveznicu, QR kod ili .mp3 datoteku snimke. Računalni program Audacity je besplatan za preuzimanje, a njegovo intutivno korisničko sučelje dozvoljava jednostavno uređivanje i kreiranje profesionalnih podcasta. Naredbe podsjećaju na Office alate pa će se i mlađi učenici vrlo brzo uhvatiti u koštac, po mom mišljenju, najinteresantnijeg djela stvaranja.

U završnom koraku, objavljivanju, potrebno je odlučiti se za platformu, ovisno o preferencijama objave sadržaja. Primjerice Podbean, međunarodna podcasting platforma, nudi besplatnu objavu sadržaja, ali i pokretanje prijenosa uživo. Tokom obilježavanja Erasmus dana, od 14. do 18. listopada 2024., učenici naše škole našli su se u ulozi radijskih voditelja te pripremili i održali dva live prijenosa prilikom kojih su se uključivali učitelji i učenici partneri eTwinning projekta, diljem Europe.

Podbean live streaming

Podcast u nastavi nudi vam širok spektar upotrebe i evaluacije, ali i samoevaluacije kao polazišne točke napretka. Uz malo dobre volje i osnovnu tehnološku opremljenost, vaš razred može postati mala radio postaja.

Marina Sertić

Komentari