Radionice povodom Dana škole

Biblija – knjiga nad knjigama

Povodom Dana škole bile su organizirane razne radionice i sve su bile super, kao i ova o kojoj ću vam opširnije ispričati. Čim ste ušli u učionicu, prvo što ste mogli vidjeti su šarene igre i razni zanimljivi plakati koje su izradili sami učenici s učiteljicama. Vjeronauk i njemačka radionica “Gutenberg” su bile zajedno, što je činilo atmosferu odličnom. Mogu napomenuti da je u toj učionici djece bilo najviše. Kada sam ja ušla, ne samo da me oduševilo to svo šarenilo i mnogo djece, već same učiteljice vjeronauka koje su mi sve objasnile u dva intervjua koja možete pročitati u nastavku.

INTERVJU S VJEROUČITELJICOM MIRJANOM NOVAK

Tko je napravio ovu policu s knjigama iz Biblije?

Policu su napravili učenici, a knjige učenice 5.D razreda.

Od koliko se knjiga Biblija sastoji?

Biblija se sastoji od 73 knjige, a evo ovdje su skoro pa 73. Rastavili smo ih, jer se 46 knjiga nalazi u Starom zavjetu, a 27 u Novom zavjetu.

INTERVJU S VJEROUČITELJICOM IVANOM TURČIĆ

Što se sve može pronaći na ovoj radionici?
Na ovoj se radionici mogu pronaći biblijski citati koji nam govore o Starom i Novom zavjetu i onda se oni nauče napamet i tko bolje zapamti je pobjednik. Za to se naravno dobivaju bedževi.

Što još imate osim biblijskih citata?
Osim biblijskih citata, imamo i igru koja se zove upoznaj Bibliju, gdje se sakupljaju bodovi, s time da učenici nižih razreda, kroz igru u stilu “Čovječe ne ljuti se” sakupljaju bodove i izvlače kartice ako dođu na polje Novi zavjet ili Stari zavjet, s time da svaka kartica donosi određeni broj bodova, te postoje pozitivni i negativni bodovi.

Koji je cilj igre?
Cilj igre nije doći do kraja što prije, nego da svi dođu do kraja i na temelju kartica koje su skupili da s brojem bodova vidimo tko je pobjednik, a tko gubitnik. Međutim, svi dobivaju slatkiše za utješnu nagradu i bedževe iz vjeronauka, tako da svi nešto dobiju.

 

Tko je te igre osmišljavao?
Sve smo osmislile učiteljica Mirjana Novak, učiteljica Kristina Sajković i moja malenkost. Također, ono što još imamo, različitih mudrih izreka, imamo na pametnoj ploči dijelove iz Biblije, nekakve citate, također imamo i različite slike Jeruzalema s nekim najvažnijim detaljima, te zašto je dobro čitati Bibliju. Učenici su davali svoja mišljenja, koja smo također zapisali i stavljali na pano.

Odlično. Vidim da ste se stvarno potrudili, a za zadnje, odazove li se puno djece i koje dobi?
Sudjeluje dosta djece većinom nižih razreda, vidite po bombonima jer je skoro pa cijela kutija prazna.

Učiti kako učiti

U točno 15 sati, točan poput sata naš pedagog Igor Salopek. Na radionici je bilo jako zanimljivo. Prvo smo imali 5 minuta da napišemo sve što nam padne na pamet o Zagorju, taj dio se zvao Vruća olovka. Imalo je svakakvih odgovora najčešće su se spominjali vinograd i bakini štrukli. Drugi dio je bio način učenja: Insert. Ovo mi je bio prvi put da sam se susrela s tim načinom učenja i jako mi se svidio. Naime, taj način učenja funkcionira ovako. Pored svake rečenice morate staviti neki znak. Kvačica služi za označavanje rečenice koju znaš, minus za koju ne znaš, a plus označuje rečenicu ili temu o kojoj želiš znati više. Pedagog nam je dao papire na kojima je tema bila Brežuljkasti krajevi, pa mi je sve većinom bilo poznato, pošto je s nama bilo i nekih učenika 2-ih razreda oni su imali malo više minusa. Nakon što smo svi završili s čitanjem i označavanjem tekst,a pedagog je na ploču napisao sve nepoznate riječi iz teksta. Zatim je taj dio radionice završio. Treći i posljednji dio radionice bila je svima dobro poznata Umna mapa. Na trećem dijelu smo se najviše zabavili zato što smo mogli dati mašti na volju kako da ta umna mapa izgleda. Imali smo dosta vremena i imali smo puno bojica i flomića različitih boja. S umnom mapom smo završili s pedagoškom radionicom, a mi smo otišli s jednom novom ideju o učenju, koju ću sigurno isprobati.

Izložba važnih knjiga

Na hodniku je također su bile izložene knjige – zbornici s državnih i županijskih LiDraNa i kajkavskog pjesničkog festivala Pod murvu na Krče, od proteklih par godina. Također su bile izložene zahvalnice i slikovnice koje su sudjelovale na državnom natječaju Moja prva knjiga prošle godine. Bilo je zanimljivo prolistati te sve knjige i slikovnice.

Spoji pisca s državom

ravnatelj je spojio Mariju Jurić Zagorku s Hrvatskom

Na radionici geografije mogli smo igrati memory. Ako niste do sada igrali memori, pravila su jednostavna, otvarate kartice i trebate pronaći dvije iste kartice. Kasnije smo mogli igrati još jednu igru koja se zove pridruži pisca. Cilj je da povežete pisce čije ste knjige do sada čitali od prvog do šestog razreda s državama iz kojih oni dolaze. Prepoznate tu državu na papiru, uzmete pribadaču i dođete do karte koja visi na zidu te prikvačite na kartu i tako prepoznate oblik države i površinu. Odazvalo se puno ljudi, većinom šestaši. Bilo je jako zanimljivo i poučno, i nadam se da je to potaknulo barem malo ljude da odluče više čitati.

Prekrasni straničnici

Pored radionice geografije bila je i radionica izrade straničnika koju su vodile učiteljice Snježana Prusec Kovačić i Kristina Patačić. Niži su razredi napravili straničnike te su ih kasnije prodavali. Mislim da je to jako zanimljiv način za poticanje čitanja, jer ako je netko napravio straničnik sigurna sam da će ga poželjeti i koristiti.

Bajkaonica, pričaonica

Bajkaonicu pričaonicu vodile su učiteljice Klara Vidović i Ana Šarec. Aktivnosti koje smo mogli vidjeti bile su primijenjene više za niže razrede, no dakako svi su bili pozvani. Na aktivnostima djeca su smišljala sami svoje bajke, nastavljali su priče, ilustrirali (glumili male ilustratore). U početku u prvom polugodištu su im čitale priče, a djeca su ih lagano analizirali, poistovjećivali se s likovima i bajkama, tako su razvijali maštu, i sigurna sam da ih je navelo da uzmu knjigu i odmah počnu čitati.

Tetrapak

 

Eko grupa prezentirala je na koji način recikliraju tetrapak ambalažu i učenici dodatne nastave iz Biologije pripremili su razne edukativne igre. Bilo je zanimljivo vidjeti cijeli taj proces namakanja tetrapaka u vodi, usitnjavanja te kako na kraju nastane reciklirani proizvod – ovaj put to su bile pločice s nalijepljenim biljkama.

PSIČ u školi

Ne brinite – nijedan psić nije bio u školi, naime u tjednu od 27.5.2019 do 31.5.2019 je školi bio PSIČ – Pusti Sve I Čitaj. Tijekom svakog dana dežurni učenici su uletavali u razrede s natpisom psić i naravno crtežom psića. Tada bi svi učenici uzeli knjigu (koju su donijeli u školu) i onda ju čitali 10-15-ak minuta (ovisi o učitelju). Knjige su učenici donjeli od kuće ili im je prof. Dijana dala tih tjedan dana. Učenici ne bi čitali knjigu ako pišu test ili učitelj ne odobri čitanje ( nadam se da toga nije bilo 🙂 ). Najviše učenika u 6.B. je odabralo knjige Davida Walliamsa ( ja sam među njima također). Meni je ovo super ideja i čitanjem tih knjiga, možda neko i krene čitati…tko zna…

Filcanje i oslikavanje

Povodom dana škole, učiteljica Verica iz likovnog, učiteljica Katarina Hauer i učiteljica Adela iz hrvatskog jezika su imale zajedničku radionicu. Tema tih radionica su bili likovi iz bajki. Pošto me zanimalo što se tamo radi odlučila sam pogledati čega ima. Učiteljica Adela je vodila radionicu o filcanju. Prvo sam otišla pogledati što se tamo nudi. Na papiru su bili razni likovi iz bajki koji su bili obojani bojicama, a ostatak crteža je bio od filca. Ako ne znate što je filc, moglo bi se reći da izgleda kao normalna vuna. Taj filc se radi od ovčje vune, a poslije se boja u razne boje da bude zanimljiviji i ljepši. Poslije toga sam otišla pogledati kako se oslikavaju šalice. Učiteljica Verica mi je dala posebne boje za staklo i akrilne boje s kojima se također mogu oslikavati šalice. Pokraj te radionice sa šalicama, četvrti razred je na malim drvenim pločicama pisao citate iz knjiga, a kada su radionice završile, četiri učenice su prodavale to što su napravile zajedno s oslikanim šalicama. Učiteljica Katarina izradila je s učenicima podloške za čaše. Bilo mi je zanimljivo na tim radionicama i nadam se da će i sljedeće školske godine biti neke zanimljive i poučne radionice!

Nakon radionica posjetitelji su mogli kupiti ove zanimljive predmete.

Blackout potery

O radionici Aktiva Engleskog jezika više nam je ispričala učenica Ana Tomašek. Malo se prepala, no uz smijeh i pomoći učiteljica iz engleskog sve se može.

Što je zapravo Blackout potery?
Blackout potery radi se precrtavanjem riječi i odvajanjem onih koje nam se najviše dojme. Tako se stvara jedna sasvim nova poezija.

Kako ste došli na ideju da napravite tu radionicu?
Imali smo dodatnu iz engleskoga jezika, bilo nam je jako dosadno i učiteljica nam je predložila da radimo Blackout potery. Počeli smo se zabavljati pa smo došli na ideju da bi to mogli širiti svojim prijateljima, profesorima i drugim učenicima.

Koje ste tekstove odabrali za ovu radionicu?
Birali smo knjige na engleskome jeziku. Neke od knjiga su The Three Musketeers, Dracula, Wizard of Oz

Imate li ovu radionicu u slobodno vrijeme?
Ne, no razmišljali smo o tome i mogli bismo, ako se više ljudi zainteresira.

Glagoljaši u akciji

Na radionici o glagoljici su učenici pomoću glagoljice pisali naslove knjiga. Također su izrađivali i straničnike. Djeca su se zabavljala i potrudila oko toga. Straničnici su bili svakakvih oblika: jednoroga, pingvina, medvjeda,…

Magdalena Denić, Lucija Palikuća, Ema Palikuća, Alana  Paj i Elena Tašev i Lana Jurišić

Komentari