Inovativno Vijeće učenika

Prošli tjedan u MŠ Kašina, 24. siječnja 2019.  održano je prvo Vijeće učenika pod vodstvom novoga pedagoga naše škole, Igora Salopeka. Idući dan isto je učinjeno i u PŠ Vugrovec. Na Vijeću je provedena SWOT analiza stanja u školi. Budući da su dvoje naših novinara predstavnici svoga razreda, napisali su svoj osvrt na sastanak, a donosimo vam i izvještaj Valentine Trčak, pedagoginje pripravnice u našoj školi.

Jedna škola, dva Vijeća

Prošli tjedan, 24. i 25. 1. 2019.  održano je Vijeće učenika u dvije naše škole, u Kašini i Vugrovcu. Budući da smo jedna škola, toliko slična, a opet toliko različita, ovoga puta se jedno Vijeće podijelilo na dva, na način da su na Vijeću u Kašini sudjelovali učenici iz Kašine i Planine Donje, dok su u Vugrovcu sudjelovali učenici iz Vugrovca i Prekvršja. Na sjednicama je ukupno sudjelovalo 27 učenika.

Dnevni red sjednice bio je sljedeći:

1. Predstavljanje stručne službe i upoznavanje s članovima Vijeća učenika

2. Dodatna i dopunska nastava, natjecanja

3. Školska svakodnevica

4. Razno.

Saznali smo zanimljive stvari jedni o drugima

Kao dio prve točke dnevnog reda svi sudionici su se podijelili u parove nakon čega su unutar 3 minute morali saznati što više zanimljivih činjenica o osobi s kojom je u paru. Nakon toga, svatko je trebao predstaviti svog para. Saznali smo tko ima koliko braće, sestara, ljubimaca, tko ima simpatiju, tko voli koji film, tko svira gitaru, tko je super prijatelj i još mnogo zanimljivih činjenica o našim članovima Vijeća.

Dodatna i dopunska nastava

Nakon toga, naš novi pedagog Igor podsjetio je učenike na važnost pohađanja dopunske nastave za učenike kojima treba pomoć s nekim gradivom te je potaknuo učenike koji su dobri u nekom predmetu da se okušaju na natjecanjima i krenu na dodatnu nastavu.

Učeničko viđenje škole

Nakon toga došao je red i na učenike i njihovo viđenje škole. Učenici su u grupama imali mogućnost izraziti svoje mišljenje o svemu dobrom i lošem u školi, ali i predložiti što bi oni sami ili uz pomoć drugih mogli učiniti kako bi nam svima u školi bilo ljepše i ugodnije. Učenici su pohvalili neke profesore, rad na pametnim pločama i tabletima, izvannastavne aktivnosti, dvoranu, priredbe, veliko dvorište, e-dnevnik i to što su eko škola. S druge strane, učenicima se ne sviđa što imaju previše blok sati, strogi profesori, preteške stvari, što škola počinje u 7:45, što nam nedostaje domar koji bi popravio sve što je potrgano (prozori u nekim učionicama, ormari, stolovi) i što se natjecanja ne održavaju u Vugrovcu. Učenici predlažu da se manje razbacuju hranom, da više slušaju profesore, da se ne tuku, da sami operu klupe i pokupe smeće u dvorištu te da se obrate za pomoć profesorima, čistačicama, kuharici i ravnatelju koji bi im zajednički mogli pomoći riješiti sve što im se ne sviđa.

Prijedlog predsjednika

Za kraj, predsjednik Vijeća učenika Karlo Smolec, je predložio da se za Dan škole omogući učenicima koji se bave aktivnostima poput plesa, sporta, sviranja, šaha u slobodno vrijeme i koji su u tome dobri, da sami održe radionice za druge učenike u kojima će im moći pokazati sve što znaju.

Sve što su učenici iznijeli i o čemu smo razgovarali stručna služba će prenijeti ravnatelju na razmatranje.

Valentina Trčak

Inovativno Vijeće

Po prvi put u osam godina otkad pohađam ovu školu, Kašina je imala posebno Vijeće učenika, a Vugrovec svoje. Stvari su se vodile drugačije nego inače. Kao prvo, nije bilo ravnatelja nego samo pedagog i pedagogica. Bili smo u maloj učionici u staroj školi. Prva vježba je bila vježba upoznavanja te smo bili svrstani u parove i svaki par je trebao napisati neke zanimljive stvari o drugom u paru i to čitati naglas.  Prva točka su bila natjecanja, dopunske i dodatne nastave. Pedagog je izložio da su dopunske zapravo besplatne instrukcije i da je svaki učenik koji je zapisan za dopunsku treba dolaziti. U drugoj vježbi smo se opet dijelili u grupe. Dobili smo papir na kojem smo trebali napisati loše stvari u ovoj školi odnosno probleme koje smo uočili. Kada smo to napravili, zamijenili smo papire i onda smo na papiru 2. grupe pisali dobre stvari u našoj školi. Tada je slijedila još jedna zamjena papira i tako smo dobili papir 3. grupe i na njega smo trebali napisati moguća rješenja problema koje su oni naveli. Na koncu smo dobili papir 4. grupe gdje smo predlagali tko im može pomoći u rješavanju njihovog problema. Zatim je svaka grupa dobila svoj papir nazad. I tada je sjednica bila gotova. Drago mi je što smo probali nešto novo, ali volio bih da smo i na sastanku dobili vrijeme za govor i usmenu raspravu o problemima. Nadam se da ona slijedi na idućem sastanku. Također mislim da bi i učenici nižih razreda mogli više toga reći. Definitivno je zabavnije nego što sam očekivao i ovaj pristup sviđa mi se više od onog uobičajenog formata, a je li učinkovitije ćemo vidjeti.

Martin Saraga

U školi nema puno problema

Svi smo se lijepo smjestili u maloj učionici u starom dijelu škole. Ravnatelja nije bilo te su Vijeće vodili pedagog i pedagogica. Za početak, pedagog i pedagogica su nam se predstavili. Izabrali smo zapisničara. Podjelili smo se u parove i u dvije tri minute pokušali smo saznati što više o osobi s kojom smo bili u paru. Popričali smo o dopunskoj i dodatnoj nastavi te o tome kako trebamo poticati učenike da slobodno dođu na dopunsku ako nešto ne razumiju. Pedagogica nas je podjelila u grupe i podjelila nam je papire na kojima smo pisali što nam se sviđa u školi, a što nam se ne sviđa te kako možemo promijeniti to što nam se ne sviđa te tko nam sve može pomoći u tome. Raspravili smo što nam smeta kod hrane i koju hranu bismo mogli izbaciti a koju ubaciti u školsku kuhinju. U školi nema mnogo problema pa tu nije bilo puno posla, no predsjednik vijeća predložio je jedan jako zanimljiv prijedlog. Naime, predložio je da bi i učenici mogli organizirati radionice za Dan škole na kojima bi mogli pokazati i podijeliti svoj talent.

Ana Cugšver

Komentari