Bernard Trempetić sudjelovao je na mnogim natjecanjima tijekom svojeg školovanja. Kruna njegovog rada i truda zasigurno je osvojeno prvo mjesto na državnom natjecanju iz Geografije. Tim povodom odlučili smo popričati s njim kako bismo saznali kako se osjeća, kako se pripremao, a i kako bismo dobili savjete za učenike koje čekaju brojna natjecanja i izazovi u godinama koje su pred nama.
Na početku ti želimo čestitati na fenomenalnom uspjehu. Kako si reagirao i kako si se osjećao kada si saznao da si pobijedio na državnom natjecanju?
Zahvaljujem na čestitkama svim profesorima, djelatnicima i učenicima naše škole! Osim što je ovo moj osobni uspjeh i postignuće, bio sam i ,,reprezentativac” naše škole, a time sam razveselio i druge.
Natjecanje se održavalo 3. i 4. svibnja u MŠ Kašina, a neslužbeni rezultati su bili 10. svibnja. Taj dan sam nastavu imao prijepodne i kada smo se vraćali iz škole u autobusu sam pogledao rezultate. Gledao sam od posljednjeg, 21. mjesta, prema gore. Bio sam sretan što nisam zadnji. I tako sam išao pogledom prema gore, da bih ugledao svoju zaporku na vrhu tablice. Svoju radost podijelio sam sa svojim prijateljima koji su bili u autobusu.
Jesi li očekivao da ćeš osvojiti prvo mjesto? Kakav je bio osjećaj čekati rezultate i jesi li dugo čekao?
Iskreno, nisam očekivao da ću biti prvi. Ove godine sam išao na još puno natjecanja, te sudjelovao u raznim projektima, pa se nisam mogao najbolje pripremiti za županijsko iz Geografije. Ipak sam bio treći u Zagrebu, što mi je omogućilo sudjelovanje na državnom natjecanju. Vrijeme mi je brzo prolazilo zbog školskih obaveza kojima sam bio zaokupljen, pa sam imao osjećaj da se sve dogodilo u samo par dana.
Tko ti je bio mentor i kako ti je pomogao da se pripremiš? Koliko si učio za ovo natjecanje? Kako su izgledale pripreme? Je li te bilo strah uoči ispita?
Za ovogodišnje natjecanje me je pripremao prof. Damir Obad, čije su upute bile nadogradnja prijašnjeg znanja i učenje novog vezano uz ovogodišnje gradivo.
Državno natjecanje se sastoji od dva dijela. Prvi dan sam pisao istraživački rad u trajanju od 3 sata. Imao sam razne tekstove i tablice, od kojih sam trebao izvući najbitnije podatke i zatim izraditi grafikone, izračunavati statistiku, pisati zaključke i sl. Drugi dan je test koji se zasniva na stečenom znanju iz Geografije u osmom razredu, ali je opet potrebno imati dobre temelje iz Matematike, Biologije, Kemije, Fizike, Hrvatskog jezika, Glazbene kulture itd. Zato je za uspjeh zaslužno znanje koje sam dobio i od ostalih profesora, te im zato zahvaljujem.
Već duži niz godina prof. Obad mi predaje Povijest i Geografiju, te se s njim svake godine pripremam za natjecanja tako što prelazimo po starim natjecanjima i komentiramo ih.
To znači da za uspjeh, osim sreće, treba imati već stečeno znanje i iskustvo. Pred samo natjecanje sam pročitao i proučio udžbenike koji se koriste u osmom razredu. Za nešto više nije bilo vremena.
Strah me nije bilo. Ni najmanje. Već sam bio na puno natjecanja i zato ovo nisam doživljavao kao nešto što bi me moglo zastrašiti i dekoncentrirati.
Kako je prof. Obad reagirao nakon objave rezultata?
Profesor je bio sretan, ali me je mudro savjetovao nakon privremenih rezultata da treba biti pažljiv i ne veseliti se jer se u razdoblju do objave službenih rezultata pišu žalbe. Nakon objave službenih rezultata, profesor Obad mi je uputio i ,,službenu čestitku”.
Što si dobio kao pobjednik na ovome natjecanju?
Dobio sam mogućnost izravnog upisa u sve srednje škole kojima je Geografija jedan od tri bitna predmeta za upis.
Je li ti žao što se natjecanje održalo online? Ima li takva vrsta natjecanja i svojih prednosti ili misliš da bi bilo bolje da se održalo uživo?
Kako sam bio na dva državna natjecanja iz Geografije, jednom u 6. r. uživo, a drugi put u 8. online opisat ću jedno i drugo.
Državno natjecanje iz Geografije 2019.
U šestom razredu me je za natjecanje pripremala profesorica Irena Maškarin. Tada sam na županijskom natjecanju isto osvojio treće mjesto, te prošao na državno. Natjecanje se održavalo u svibnju, od srijede do petka.
Prvi dan sam doputovao do Zagrebačkog Velesajma i našao se s profesoricom Maškarin. Tada smo svi spremili kofere u autobuse i krenuli put Trogira oko podneva. Vrijeme je bilo lijepo, a put dug. U autobusu nije bilo dosadno. Mentori se razgovarali, a ja sam ih slušao. Stvarno je bilo raznih tema. Onda sam razgovarao i s profesoricom i opet učio od nje. Stali smo na pola sata na odmorištu Zir, u blizini Gospića. Nakon odmora, nastavili smo prema Trogiru, te tamo stigli poslijepodne. Bili smo smješteni u Hotelu Medena, u mjestu Seget Donji. Prvo smo bili raspoređeni u sobe, a onda smo imali organiziranu večeru. Kako smo imali slobodnog vremena, prošetao sam se s dečkima s kojima sam bio u sobi. Vratili smo se točno na svečano otvorenje koje je trajalo nekih dva sata. Kada je ono završilo vratili smo se u sobe. Te noći je bila i utakmica Lige prvaka, između Ajaxa i Tottenhama, koju smo gledali. Ja sam bio dosta umoran pa sam na poluvremenu zadrijemao, ali me probudio uzvik nakon trećeg gola. Tada sam čvrsto zaspao.
Drugi dan nas je dočekalo malo ružnije vrijeme. Bilo je kišno. Otišli smo na doručak, pa krenuli u OŠ Majstora Radovana u centru Trogira. U školi su nas rasporedili, tako da je svaki razred bio u jednoj učionici. Prvo smo pisali test, pa smo imali odmor, i onda smo pisali praktični rad. Kada smo završili vratili smo se na ručak u hotel. Poslije ručka smo išli na razgledavanje staroga Trogira. Simpatični vodič nas je proveo ulicama grada i rekao puno zanimljivih informacija. Do ponovnog odlaska u školu i objave rezultata je ostalo još vremena, pa smo bili slobodni. To sam iskoristio za razgledavanje grada. Obišao sam katedralu sv. Lovre, popeo se na tvrđavu Kamerlengo i slikao grad s otoka Čiova. Nakon razgledavanja smo se vratili u školu i saznali neslužbene rezultate, po kojima sam bio 7. Bio sam jako sretan. Povjerenstvo nam je pokazalo ispravljene testove i praktične radove te nam sve razjasnilo. Tada se ispostavilo da je jedno pitanje bilo krivo postavljeno, te su mnogima dodali po još jedan bod. U hotel smo se vratili u vrijeme večere, a službeni rezultati su bili u deset sati navečer pa sam ostao budan. Bio sam 6.
Treći dan smo opet išli na razgledavanje, a ovaj put smo posjetili prirodni rezervat Pantan koji se nalazi u okolici grada. Zadnju stvar koju smo morali obaviti prije odlaska je svečana dodjela priznanja. Kada je završila krenuli smo prema Zagrebu, u koji smo stigli kasno navečer.
Državno natjecanje iz Geografije 2021.
Kao što sam već rekao, ovogodišnje natjecanje se je održavalo 3. i 4. svibnja u matičnim školama. Tog ponedjeljka sam došao u Kašinu u 9:15. U učionici za informatiku su me dočekali prof. Bruno Keber i prof. Damir Obad. Pojasnili su mi neke stvari koje su bile vezane uz organizaciju natjecanja i otišli, a tada je došla prof. Katarina Jukić koja je bila u učionici za vrijeme pisanja istraživačkog rada. Cijelo vrijeme sam bio na videopozivu preko Microsoft Teamsa. Krenuo sam raditi u 10:00, a završio u 13:00.
Drugi dan sam opet došao u Kašinu u isto vrijeme. Proces je bio isti: prof. Jukić je bila u učionici, a ja sam bio na videopozivu, samo što sam taj dan pisao test. Opet sam krenuo u 10:00, a završio sam za sat vremena. Tada smo imali malu pauzu, te nam je povjerenstvo čitalo točne odgovore. To je trajalo sat vremena, a onda sam otišao kući.
Kao zaključak mogu reći da mi je žao što nije bilo ,,normalno” jer je lijepo kada se natjecatelji iz cijele Hrvatske upoznaju i druže, no ovakvo online natjecanje mi je bilo sretno. Što bi bilo da je bilo normalno…, o tome neću razmišljati.
Koji su tvoji planovi za budućnost? Koju srednju školu planiraš upisati? Kojim zanimanjem bi se htio baviti?
Još nisam odlučio koja će mi škola biti prvi izbor. Vjerojatno ću pokušati proći prijemni u Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga kako bih se upisao u prirodoslovnu gimnaziju ili ću se odlučiti za Gimnaziju Sesvete. Puno toga me zanima i sada još ne znam čime ću se baviti u životu, pa se nadam da ću u toku srednje škole to lakše odabrati.
Jesi li išao na još neka natjecanja osim Geografije i kakvi su ti bili rezultati?
Za vrijeme školovanja sam išao na puno natjecanja:
• 3. razred: Klokan bez granica
• 4. razred: školsko natjecanje iz Matematike, Klokan bez granica
• 5. razred: školsko natjecanje iz Matematike, općinsko natjecanje iz Matematike, školsko natjecanje iz Geografije, županijsko natjecanje iz Geografije, Klokan bez granica, Hippo
• 6. razred: školsko natjecanje iz Matematike, općinsko natjecanje iz Matematike, školsko natjecanje iz Geografije, županijsko natjecanje iz Geografije, državno natjecanje iz Geografije, Klokan bez granica, Hippo
• 7. razred: Pod murvu na Krče, smotra dječjeg kajkavskog pjesništva ,,Dragutin Domjanić”, školsko natjecanje iz Matematike, općinsko natjecanje iz Matematike, Lucko, školsko natjecanje iz Engleskog jezika, školsko natjecanje iz Kemije, školsko natjecanje iz Povijesti, školsko natjecanje iz Geografije, školsko natjecanje iz Hrvatskog jezika općinska smotra LiDraNa, županijska smotra LiDraNa
• 8. razred: Hrvatski turnir mladih prirodoslovaca, Digitalni učenički inkubator, školsko natjecanje iz Engleskog jezika, školsko natjecanje iz Kemije, županijsko natjecanje iz Kemije, školsko natjecanje iz Povijesti, županijsko natjecanje iz Povijesti, školsko natjecanje iz Biologije, županijsko natjecanje iz Biologije, školsko natjecanje iz Geografije, županijsko natjecanje iz Geografije, državno natjecanje iz Geografije, Klokan bez granica
Neki od boljih rezultata su: državno natjecanje iz Geografije 2021. (1. mjesto), državno natjecanje iz Geografije 2019. (6. mjesto), županijsko natjecanje iz Geografije 2021. (3. mjesto), županijsko natjecanje iz Geografije 2019. (3. mjesto), Klokan bez granica 2016. (u 10% najboljih u Hrvatskoj), županijsko natjecanje iz Povijesti 2021. (8. mjesto), plasman na županijsku smotru LiDraNa 2020., županijsko natjecanje iz Geografije 2018. (9. mjesto), Lucko – ekipno matematičko natjecanje (24. mjesto)…
Imaš li kakvu taktiku učenja za natjecanja? Što bi savjetovao učenicima koji se pripremaju za natjecanja?
Mislim da natjecanje ne smije biti nešto što opterećuje učenika već ga treba smatrati načinom provjere znanja i prilikom za dodatno učenje.
Taktika? Treba voljeti ono što učiš, raditi kontinuirano te učiti iz više pouzdanih izvora. Može se naći dosta testova s prijašnjih natjecanja te podataka s provjerenih i ozbiljnih internetskih stranica. Kada se radi na taj način mogu se očekivati dobri rezultati, ali teško odmah, na prvom natjecanju. I tu je jako bitno iskustvo.
Na samom natjecanju se treba koncentrirati, ne opterećivati se rezultatom i činjenicom da su neki drugi već imali velike uspjehe ili dolaze iz škola koje imaju puno natjecatelja.
Vrlo je važno povezivati gradivo. Kako je važno izvući važne informacije iz knjige, isto je važno napraviti za neki razgovor ili pogledani videozapis. Na primjer: u 6. razredu sam imao pitanje koje je bilo povezano s položajem određenih kineskih gradova. Da prije tog natjecanja nisam igrao igricu gdje su oni bili mjesto radnje teško da bi točno odgovorio.
Lana Jurišić, Ema Combaj, Margita Lukačić, Natalia Stjepić, Ema Palikuća